معرفی نسل جدیدی از محصولات ساختمانی(قادرمرزی)

این وبلاگ براساس شناساندن محصولاتجدید ساختمانی طراحی شده است با تاکید بر پانل های کامپوزیت معدنی ایزی وال

معرفی نسل جدیدی از محصولات ساختمانی(قادرمرزی)

این وبلاگ براساس شناساندن محصولاتجدید ساختمانی طراحی شده است با تاکید بر پانل های کامپوزیت معدنی ایزی وال

نیاز به ایمن سازی مسکن

زمین لرزه یکی از وحشتناکترین پدیده های طبیعت محسوب می شود. کشور ما نیز همچون هر نقطه از کره زمین همواره با این خطر طبیعی مواجه می باشد.

- نیاز به ایمن سازی مسکن

زمین لرزه یکی از وحشتناکترین پدیده های طبیعت محسوب می شود. کشور ما نیز همچون هر نقطه از کره زمین همواره با این خطر طبیعی مواجه می باشد.

از نقشه زلزله شناسی کشور چنین استنباط می شود که بخش عمده ای از کشور، خطر همیشگی زلزله را احساس می کند و عموماً این مخاطره برای شهر های بزرگ و مناطق پر جمعیت ایران که زیرساخت های مهم کشور از جهات امنیتی، سیاسی و اقتصادی را شامل می شوند، بیشتر است. بعنوان مثال، طبق گزارش مرکز مطالعات زلزله و زیست محیطی تهران بزرگ (وابسته به شهرداری تهران) که با همکاری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) روی پروژه "ریز پهنه بندی لرزه ای تهران بزرگ" انجام یافته است، در صورت فعال شدن گسل ری، بزرگترین آسیب ناشی از زلزله در تاریخ بشر، در تهران روی خوهد داد.

بحث ایمن نمودن ساختمان ها در برابر زلزله را می توان در دو موضوع کلی به شرح ذیل مورد مطالعه قرار داد:

 1-  سبک سازی ساختمـان (ایمـن سازی کلی) که پیشتر در بخش سبک سـازی بدان پرداخته شده و در واقع یک ایده کلی در مقوله ایمن سازی در برابر زلزله می باشد.

2- بکار بردن مصالح مقاوم و روش اتصال مناسب مصالح (ایمن سازی در جزییات)

طبق آمار اخیر، طی سه دهه گذشته نزدیک به 300.000 واحد مسکونی در حوادث طبیعی زلزله و سیل تخریب شده اند که این عدد، با تعداد ساختمانهای تخریب شده در طی 8 سال جنگ تحمیلی (حدود 400.000 واحد) قابل قیاس و برابری می باشد. لذا می توان چنین دریافت که مبارزه با این دشمن طبیعیِ  حذف نشدنی، نیاز به همت علمی و ملی بالایی دارد تا بتوان آسیب های ناشی از آن را کاهش داد.

همانطور که در تصاویر مطالعاتی زلزله ها مشاهده می گردد، بعضاً اسکلت های ساختمانها در زلزله ها سالم مانده، ولی تخریب دیوارهای سنگین باعث بروز آسیب به سازه و ساکنین آن گردیده است که این می تواند به تنهایی، اهمیت توجه، تحقیق و مطالعات کاربردی روی انواع دیوارهای ساختمانی را یادآور شود.

مطالعات و بررسی های دقیق تر نشان می دهد که دلایل تخریب و ایجاد تلفات توسط مصالح بکار رفته در دیوارها به شرح ذیل می باشد:

           بکارگیری مصالح سنگین در دیوارها

           عدم کنترل دیوارها در حرکت برون صفحه ای

           ایجاد برش صفحه ای در دیوار

           عدم یکپارچگی دیوارها در طول یک دهنه (فاصل دوستون)

           پرتاب مصالح بکار رفته بعلت بلوک بودن (ابعاد کوچک)

           خاک پایه بودن مصالح و بحث خفگی در اثر ایجاد خاک و غبار ناشی از زلزله

           آتش سوزی و عدم مقاومت حرارتی برای مصالح سنتی

با توجه به جمیع موارد فوق الذکر و نیز در جهت رفع آن، شرکت بنای رسیس در انتخاب گزینه دیوار و بطور خاص پانل، بعنوان محصول تحقیقاتی خود، مصمم تر گردیده و توجه خود را روی آن معطوف داشت.

داشتن شهرها و روستاهای آباد و اَمن در برابر خطرات ناشی از زلزله، همواره آرزو و هدفی برای کارشناسان این شرکت در زمینه طراحی پانلهای ساختمانی بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد